راهنمای نصب وراه اندازی شبکه درویندوز7
چت روم آتیشی,چت آتیشی,آتیشی چت,چت روم دوستیابی آتیشی,سایت دوستیابی ... آتیشی,سایت دوستیابی آتیشی,آدرس اصلی آتیشی چت,ورود به آتیشی چت,چت روم
راهنمای نصب وراه اندازی شبکه درویندوز7
جمعه 7 تير 1392 ساعت 17:46 | بازدید : 844 | نویسنده : آتیشی ها | ( نظرات )

در این مقاله به تشریح مراحل راه اندازی یک شبکه سیمی خانگی می پردازیم. بدین منظور ابتدا سخت افزارها و سپس تنظیمات نرم افزاری شبکه را به اختصار مورد بررسی قرار می دهیم. در شبکه های محلی معمولا دو نوع اتصال شبکه HUB و BNC (یا سری) مورد استفاده قرار می گیرد که در زیر هرکدام از این دو را معرفی می نماییم:

شبکه BNC :

در این نوع اتصال از کابل کواکسیال استفاده می شود، در هر یک از دو سر این کابل یک رابط به نام bnc متصل می گردد. این کابل از طریق رابط bnc که بر روی کارت شبکه تعبیه شده است، به کارت شبکه متصل می گردد. بیشتر کارت های شبکه دارای هر دو رابط bnc و hub می باشند. عیب اصلی توپولوژی سری آن است که با قطع اتصال یکی از کامپیوترهای موجود در شبکه، اتصال سایر کامپیوترها نیز قطع می گردد. از این رو در استفاده از پیکربندی سری، به کنترل و مراقبت بیشتری نیاز مندیم. به همین سبب امروزه این نوع اتصال تقریبا منسوخ گردیده است.

شبکه هاب :

این نوع شبکه نسبت به شبکه سری بسیار کاربردی تر و رایج است. در شبکه بر مبنای هاب از کابل UTP ویا STP و از رابط arj-45 در دو سر این نوع کابل استفاده می گردد.

کارت شبکه

اولین قدم برای راه اندازی شبکه از لحاظ سخت افزاری، نصب کارت شبکه برای تک تک کامپیوتر های متصل به شبکه است. کارت شبکه در هر دو نوع سیمی و بدون سیم (Wireless) موجود می باشد. پس از نصب کارت شبکه برای اطمینان از کارایی، بر روی آیکون my computer کلیک راست نموده پس از انتخاب properties ، گزینه Device Manager را انتخاب نمایید (در ویندوز 7 به بعد کافی است عبارت Device Manager را در منوی اصلی ویندوز جستجو کنید). اگر کارت شبکه درست نصب شده باشد، در قسمت Network Adapters می توانید مشخصات کارت شبکه خود را ببینید.

هاب و سویچ :

در ساده ترین حالت، یعنی اتصال تنها دو کامپیوتر برای به اشتراک گذاشتن فایل، می توان کارت شبکه دو کامپیوتر را توسط کابل Crossover به یکدیگر متصل نمود. سپس این دو کامپیوتر می توانند با یکدیگر داده مبادله نمایند. اما در مواردی که بیش از دو کامپیوتر در شبکه موجود است، دیگر راه اندازی شبکه توسط یک کابل Crossover به خودی خود امکان پذیر نیست. در این موارد باید از دستگاهی به نام هاب استفاده نمود. این دستگاه دارای چند رابط arj-45 میباشد، بدین ترتیب چندین کامپیوتر از طریق هاب با یکدیگر شبکه می شوند. وسیله پیشرفته تر برای برقراری اتصال، سویچ می باشد. سویچ نیز همانند هاب بعنوان یک نقطه مرکزی در میان کامپیوترها عمل می کند اما مزایای بیشتری نسبت به هاب دارد از جمله اینکه امکان ایجاد تصادم (برخورد) میان داده ها در سویچ وجود ندارد (به علت تشخصی پورت مالک بسته های اطلاعاتی توسط سوییچ، برخلاف هاب). همچنین مبادله داده موازی نیز در آن امکان پذیر میباشد.

اقدامات نرم افزاری ّرای راه اندازی شبکه :

  • برای اطمینان از درست نصب شدن شبکه، بر روی آیکون شبکه کلیک کرده و گزینه open network and sharing center را انتخاب نمایید. در پنجره پیش رو می توانید اطلاعات مربوط به اتصالات شبکه خود را مشاهده نمایید. همچنین برای یافتن آدرس IP کامپیوتر خود و یا Router، می توانید از این مسیر اقدام نمایید:
  • ابتدا عبارت cmd را توسط نرم افزار run اجرا نموده، سپس عبارت ipconfig را در محیط Dos تایپ نمایید. پس از enter کردن، چندین خط اطلاعات شامل آدرس IP کامپیوتر ونیز آدرس IP روتر شما (default gateway) ظاهر می گردد. با نوشتن آدرس IP روتر در نوار آدرس یک مرورگر وب، می توانید تنظیمات مربوط به روتر را تغییر دهید.
  • قبل از اتصال کامپیوترهای دیگر، ابتدا یک Homegroup ایجاد نمایید. برای اینکار در Control Panel ، گزینه network and internet را انتخاب نموده و در این پنجره با کلیک بر روی Create a Homegroup یک Homegroup جدید ایجاد نمایید. پس از ایجاد Homegroup می توانید تنظیماتی را در رابطه با به اشتراک گذاشتن کتابخانه های مختلف انجام دهید. همچنین می توانید فولدر هایی که قصد به اشتراک گذاشتن آنها را دارید در کتابخانه ای که قبلا به اشتراک گذاشته اید، قرار دهید. بدین منظور بر روی فولدر مورد نظر یک کلیک کرده و از منوی بالای پنجره، گزینه include in a library را انتخاب نمایید. سپس کتابخانه مورد نظر را از لیست انتخاب نموده و فولدر را درون آن قرار دهید.
  • در ویندوز seven بطور پیش فرض پوشه ای بنام public وجود دارد که محتویات آن برای کامپیوتر های داخل شبکه قابل به اشتراک گذاری است. این پوشه از مسیر Computer>C:Users قابل دسترسی می باشد.



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
نظر سنجی

نظرتون درمورد ما چیه نظرت مهمه دوست گرامی

خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 60
بازدید کل : 10603
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان محفل آتیشی ها و آدرس atishichat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 13

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 6
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 8
:: بازدید ماه : 60
:: بازدید سال : 616
:: بازدید کلی : 10603